söndag 16 oktober 2011

Villa Maria sol men ingen blåst idag men kyligt.

Vi var uppe tidigt,har ätit frukost.
Tonio åkte till Pula,ska handla det sista och betala ström och vatten.Jag ser på morgontv.
I solen är det underbart,sitter vid stallet .Väntar att min älskling kommer hem.Har börjat med maten.
De ska komma och lägga sand på våran väg här utanför.Har sagt till Ive att han kan komma på middag. Har nu maten klar.Alla åt med god aptitIve tyckte det var jättegott.
Precis nu kom killarna med sanden och plattade till,det blev fint.Jag har diskat klart.Ivan,Mario och Ive kom de spelar nu bocca.

Jag gick till Loridana med en tröja som jag växt ur.Satt en stund och pratade,fick några bär utav Nennad som man ska lägga i Rakia.Gick hem.Alla gubbarna sitter här och spelar kor
Jag ser på tv.Alla har gått hem ,sa adjö till Mario och Nina..
Vi ska ta det lugnt och se på tv.Säger nu god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar