söndag 2 oktober 2011

VIlla Maria varmt.

Vaknade tidigt idag var det tyst men ändå vaknade vi tidigt.

Vi har ätit frukost,doserat medecinerna.Tonio ska iväg till badet.
Milka kom en vända,Tonio och jag tror att Milka inget vethur Ivan burit sig åt.Det blir en mycket varm dag,snart kommer nog regn och förhoppningsvis kommer vi hem.Tonio åkte till badet.Jag gick till Loridana och tog en dricka satt där en stund.

Har pratat med Inger ,hon ska ha middagsgäster idag.Roj fyller år idag,det missade Tonio och jag.Vi ska ringa senare.Sedan ringde Zara,hon talade om att det var mycket trevligt igår ,dehade sina goa vänner där.
Tonio kom hem från badet,han sa att det var23+ i vattnet och helt underbart.Jag åt lite lunch.
Tonio gick och vilade sig.Fick telefon från Majlis jag blev så glad.Vi talades vid länge.Gänget hade vunnit denna veckan 750 kr,jättekul.Majlis har skickat ett kort så nu har jag något att vänta på.
Vi började med maten sattute och åt.Sedan gick vi och vilade oss,blev väckt av Tone ,Tonio satill honom att komma senare.
Ringde och grattadeRoj, som fyller år idag han hade sina barn hos sig och var nöjd med dagen,det är man alltid när man har sina barn omkring sig.

Tonio och jag tog en fika ute,fick besök av Nina som alltid tar en promenad här omkring.

Nu städas terassen och skuras,den röda jorden är hemsk att smutsa ner.Har gått in för kvällen.God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar