tisdag 11 oktober 2011

Villa Maria sol men kyligt.

Gick upp i vanlig tid.Har ätit frukost

Om en stund ska vi till Zminj det är marknad där,kanske vi köper något som man behöver.
I dag ska vi på middag till Vjesdana och Lino ska bli mycket trevligt.Det blir en rätt så varm dag c:a 25+ det räcker och blir över.

De har stängt av vattnet,här får du inget meddelande om det.Tänk om någon har tvätt maskin på.
Kladija ringde och frågade om jag var nöjd med fotvården

Vi åkte till Zminj,jättemycket folk idag.Vi köpte en del grejer både Tonio och jag.Åkte sedan direkt till Pula och sömmerskan.Sedan till Mercator vi åt lunch och sedan hem.Lino kom och talade om att Milkas mamma dog idaghon var gammal,skönt för alla inblandade.Tant Milka var mycket senil och var levande död för hon drabbades även av en stroke.

Vi ska antagligen på begravning i morgon,vi får se om de hinner med. Vi satt ute i solen det var jätteskönt.Vi gick till Vjesdana och Lino,fick mycket mat och många rätter jättegott var allting.Träffade Milka hon grät så mycket mamma är mamma hur gammal hon än var.
Vi hade trevligt hos vänner de är mycket gästvänliga.Vjesdana hade bakat en sorts kakor som jag ska ta med hem jättegoda.Loridana kom en vända.
Tackade för oss och gick hem,Tonio var lite påverkad men vi kom hem.

Ser nu på tv.Det blir begravning på fredag talade Lino om.Känner mig trött,ska snart lägga mig .
GOD NATT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar