torsdag 22 april 2010

Ärter med fläsk dag

V aknade till en solig dag,men det var kyligt.Vi har ätit frukost och läst tidningen.Tonio tar sin runda på cykeln min goe man.

Hade problem med Skype i går.Kunde inte höra när våra vänner ringde.Det är högtalarna som det är något fel med.Men jag kan också kommit åt någon knapp, för jag är lite fumlig haha.Jag kommer att få hjälp av min Alex.

Har nu allt klart för resan,kan nu sticka på en gång om det gick.Det är bara litet matpaket som behövs under resan,som skall köpas.Mina "goa" ungar från Västerås ringde igår.De vill"spruta vatten" med morfar nere i Villa Maria,det är en kär lek med vatten.O,vad jag kommer att sakna alla barnen, det är så varje år.Sedan iJuli kommer hela gänget ner,underbart.

Har varit ute och handlat,alltid är det något man glömmer.Vi skall fika nu och ta det lugnt. Skall äta något senare ,eftersom vi har fikat nyss. Har lagat maten den står och puttrar på spisen,det doftar curry.
Vi har rensat i källaren, det skall till Hultet.Våran vicevärd kör alla grejer dit.Vi hade en liten TV som vi ville bli av med,men i ett nafs så var det någon som ville ha den,det är okej tycker jag nä det kommer till användning.Har läst lite tidningar,och småplockat med lite av varje. Har börjat att duka,skall snart äta,det börjar att suga imagen.Tonio skall tillÅby ikväll.Mina vänner kommer upp en vända då och håller mig sällskap.
Maten är klar och vi skall äta,det doftar jättegott.Det var verkligen super ,som ungarna brukar säga.Jag tycker att det är en lång dag,nu längtar jag ner till Villa Maria.Det är så rörigt här ,packning överallt och det är stökigt överallt.Har ätit en brakmiddag ,om jag får säga det själv helt suverän av så lite.Nu orkar jag inte göra ett smack. Tonio har åkt och jag får gäster.Annars ingenting ikväll,bara slappa.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar