tisdag 13 april 2010

En vanlig dag

Kom upp tidigt imorse ,planerade dagen.Vi åt frukost och pratade omdagens (arbete) gång. Jag skall iväg till datakursen,vi har avslutning idag.Det har varit en bra kurs och många (goa) vänner har jag träffat.Tonio skall hämta ut kosing och sedan till sitt gamla arbete och svetsa något till bilen.

Det var mycket trevligt på avslutningen kommer att sakna vännerna. Ingen var hemma när jag kom, alldeles tyst.Behöver inte göra något idag,det är bara skönt att bara vara.Skall sätta mig på balkongen en stund och läsa.Mitt barnbarnN ringde och är på väg hit.Vi har ätit Nina åt bara potatis och sås,sedan kom Ninas sambo,jätteskoj.Vi satte på kaffet ,satt ute på balkongen där är det skönt.De vill komma ner till oss i sommar igen de är alltid välkomna.Vi talade oxå med Ika som pluggade,jag använde weebkamran, så ika kunde se oss alla.

Nu har ungdomarna åkt hem.Är bjuden på en cabare på söndagskväll av Nina ,skall bli roligt. Skall nu sätta mig tillrätta och titta påTV, sedan blir det min bok och sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar