söndag 18 april 2010

En ny vecka.

Oj, vad kallt det har varit i natt,det var vitt på marken.Vi har ätit frukost och gjort oss klara för en tripp till Göteborg.Vi behöver en grästrimmer som går på bensin.Till sist hamnade vi på Allum,fick tag i en kofta till mig,nu är jag nöjd.Åkte sakta hemåt.

När vi kom hem så fikade vi och åt en smörgås till.Har börjat att packa det är så mycket att tänka på.Det är ju länge vi är där nere i VillaMaria. Kokar nu en kroatisk soppa med kikärter och svarta böner jättegott.Ringde till min älskade lillebror Boris, allt var bra hemma hos dom.Birgitta var dålig och sjukskriven vilket är ovanligt.Boris är mer ute och rör sig det är skönt att höra.För några år sedan så spelade Boris i Flamingokvintetten ett mycket bra band. När vi var yngre och hade sommarstuga i Stenungsund så åkte vi till Ellös och dansade efter bandet och även till Spekeröd,det var en rolig tid.Nu är vi "gamla" och till åren komna hela bunten.

Vi har ätit soppan den var god men oj vad stark den var,blev bedövad på läpparna.Nuär det överstökat iallafall.En väninna Majlis ringde,skall sy upp ett par byxor för henne,hon kommer snart.Har inte suttit på balkongen på flera dagar ,det har varit blåsigt.Tonio gick ut en vända jag ,
jag skall diska kastrullerna efter maten.

Ikväll kommer en serie som heter Halv åtta hos mig,gillar den, efter den är slut så kommer det på ettan om de kungliga.Kanske något att se.Annars blir det en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar