söndag 4 april 2010

Påskdagen

M.Var jättetrött i morse.Mina goa ungar kommer tidigt och viskar i mitt öra"sätt på barnprogrammet mormor".Nu är det full rulle.Vi hjälps åt att laga frukost.Tristam och Francis har "myror i brallan"som man säger.Morfar går gärna ut till lekparken med ungarna. Nu åkte Ulrika och Ian till NÄÄS ,där skulle dom nog fika.Skall förbereda maten ,det blir kycklingfile med panzetta och god sås till,panzetta purjolök,chilisås och fiadelfiaost mums mums.Familjen har kommit hem.Barnen ligger utslagna på soffan. Tristam och Francis skall till Mio och Filippa efter maten de är mina barnbarnsbarn,som jag älskar lika mycket. De barnen ser jag och träffar nästan varje dag.

Maten är nu avklarad alla åt mycket och tyckte om den.Barnen har suttit och pärlat och gjort fina halsband till oss.Nu skall de iväg till Zaras familj där Mio och Filippa bor.Vi stannar hemma och ser lite på TV.Min "goa"familj åker hem i morgon till Västerås det är alltid svårt att skiljas,särskilt nu. Vi reser till Istrien omkr 25April och där är vi till mitten av oktober.Det troliga är att de kommer ner under semestern.Känner att jag skrivit väldigt mycket om barnbarn och barnbarnsbarn men jag älskar dom över allt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar