onsdag 4 maj 2011

Villa Maria lite sol och mulet

Tonio var uppe med tuppen,han ska uträtta ärenden i Pula.Jag sov till lite över åtta.

Satte på kaffe till mig då gick strömmen,det får man räkna med här.Det kom gubbar rätt fort från elektro istria.Det var samma fel som när vi kom så nu är det åtgärdat.

Ringdetill Majlis allt var sig likt. Har nu ätit frukost,åt ute på terassen men det var kyligt.Ska titta på tv vad som hänt här i värden.
Tonio kom från Pula,vi satt och pratade,sedan satte vi igång med växter.Jag räknade hur många växter jag behöver köpa,jag fick det till 56 st växter,det blir att jobba.Ska köpa dom i morgon.Det är så mycket jag måste planera.

Vi har ätit,det var gott.Sedan ringde Mirja kul att vi kan höras av.Tonio gick ut i skogen för att plocka sparroge.
Nukom Ive på kaffe sedan kom Milka och Ivan.Ivan och Tonio sitter och pratar.Nu kom även Mauro.De rinde nu efter Ive för de ska spela briskoli.Det blev ingen tur till stan.

En underbar kväll man vill inte gå in,vi sitter alla ute.Är nu kväll för oss,det börjar bli friskt och alla har gått hem.
Ringde till Inger allt okej med dom.
Ska nu gå och lägga oss,god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar