tisdag 17 maj 2011

Villa Maria strålande väder..

Vi var uppe ki7 tidigt tycker jag,men vi ska till Pula.

Jag är sugen på färsk fisk så vi ska till saluhallen och handla och be dom rensa.Sedan kan vi gå och fika på de många kafeerna det är mysigt tycker jag.Titta lite i de andra butikernaoch se om det är något jag behöver.
Vi ska även handla på grönsakslandet lite Blitva och annat gott.Åkte till Pula parkerade vid Arena och gick till fiskhallen,köpte två kilo fisk,sedan till grönsakerna.

Gick in i en juvelerar butik,tittade efter en silver ring men icke sa nicke.
Satte oss på ett fik och tog en dricka,herre gud vad mycket folk så tidigt,före 10.
Gick till bilen och fortsatte till Mercator och åt lunch sedan hem.

Tonio rensade fisken som vi ska ha till middag och Blitva.Jag gick och vilade mig,vaknade av värken i armen det tog lång tid innan tabletten verkade.
Tonio hjälpte till med maten,vi har ätit.
Nu ska Tonio på begravning det är en gammal kompis som varit sjuk länge,alla grannar ska till kyrkan.

Satt och läste till Tonio kom,Tonio sa att det var mycket folk vid kyrkan.Anna vid vägen kom en vända.Sedan vattnade vi alla växter,det tar tid.Gick en vända till Milka och Ivan pratades vid lite . Är nu hemma har gått in för kvällen.Har ringt och grattat Zara.God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar