lördag 21 maj 2011

Villa Maria sol varmt

Vi gick upp tidigt.Har ätit frukost.

En strålande dag igen.Satt ute på terassen och åt min frukost,fick sällskap av en svala som förde liv därför att jag satt där.Vi vill inte ha deras bo inne på terassen.

Idag ska vi till Prodol och äta CALAMARI NA SARO.Det blir första gången för i år.Tittade på mina grönsaker som kommer så fint.Tonio åkte till Vinjole,jag är hemma och har det gott på mitt vis.

Har ätit min lunch,soppa som Milka lagat den är jättegod.Tonio kom från badet ,det var 20 grader i vattnet,han sa det var jätteskönt.Vi har duschat båda två i g,duschrummet det är varmare där inne,i huset är det svalare.
Tone kom med tidningen,han berättade att Armando har åkt in på sjukhuset igen ambulansen hämtade honom.
Tonio gick och vilade sig jag läser.Nu har vi klätt om och ska åka och äta på Prodol.Vi har ätit våran goda bläckfisk,det var inte mycket folk ännu.Sedan åkte vi till Ana och Carlo men de var inte hemma.Susanna var hemma och ville att vi skulla dricka kaffe med henne på balkongen.
Cladias son Dragan kom oxå trevlig kille idag.Deras katt låg döende vid ingången ingen brydde sig. Vi tackade för oss och åkte hem.

Milka och Ivan hade sökt oss.Vi var hos Vjesdana och Lino tog ett glas vin.Sedan spelade alla kort.Gick hem,vattnade alla blommor.Har gått in för kvällen,ser på tv.God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar