tisdag 18 maj 2010

Villa Maria 10

Vaknade till en strålande dag.Det var 16 grader kl 10.Vi har ätit god frukost.Känner mig lite bättre idag.Zara"steppis"fyller år idag ,ska ringa ikväll när hon kommer från jobbet.
Tonio och jag tog en promenad på gräsmattan och tittade på alla växter,de har tagit sig ganska bra,trots allt regn.Nu smågrejar vi ute,alltid är det något som behövs göras.Jag har nu sopat på terassen,när Zara är här så gör hon det.Tonio klipper lilla gräsmattan,gräset växer enormt efter så myOcket regn.Hoppas att det vackra vädret består några dagar iallafall.
Har skrivit en rad på Facebook till min Zara.

Skall nu sätta på 11kaffe till oss,vad härligt att kunna sitta ute på terassen utan att det regnar.
Vi har fikat,hade goda kakor till som Ana har bakat.Ringde till Ive men han tjurar för att Tonio sagt till honom att raka sig,han har3 veckors skägg och skitig,då får det vara.

Nu sätter vi igång och jobbar igen,roligt jobb utomhus.
Tonio högtryckstvättar betongen vid gamla duschrummet,det blir så rent och fint.
Jag ska ta en vända till Milka.Det känns skönt att det går åt rätt håll och inte gör så ont längre.

Milka var hos damfrisörskan iMarcana och Vjesdana var på farmen hos sina får.
Tonio har gjort rent överallt,nu är det nog klart.
Har försökt att ringa Inger men hon är inte ansluten ännu,kanske Inger ringer.

Har suttit vid stallväggen och läst min bok,känns inte som jag kommer någon vart,boken är så trög.Tonio gick en vända till Ive det är bra att han tar en paus.Vet inte vad jag ska göra nu,för tidigt att börja med matenTonio kom hem från Ive,Han hade en dags tidning med sig,"jag har läst den".Ska sakta börja med maten.Vi ska äta nu, det skall smaka bra,vihar jobbat mycket ute.
Maten är avklarad och disken,skönt.Ska ta siesta även Tonio.Fick telefon från Inger,det är vackert väder iSverige.De hade åkt Paddan,kul.

Vi ska åka till graven och sätt färska blommor som vi plockar från våran rabatt.Sedan en tur till Vinjole och titta på havet.Förra året den19 Maj så badade Tonio ,då var det 18 grader i vattnet.
Det är stor skillnad nu.Nu är det slut för idag,skall göra tidig kväller och även ringa och gratta Zara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar