fredag 14 maj 2010

Villa Maria 6

En solig dag så länge den varar.Vi har varit på Billa och handlat det blev mycket.Jag fick tag i
kotlettlax,skall ha den i morgon,jättegott.Sedan åkte vi till Merkator och tippade lotto för i morgon.

Är nu hemma och plockat in alla varor,till middag skall vi grilla chivappe och paprika,gott va.Skall sätta på kaffe till oss,fick goda kakor av Ana.

Fick besök av Claudia och Ana igår kväll,skoj.Vi har fikat, satt vid stallet där var så skönt oc h varmt.Ivan och Ricardo kom.Rikardo hade med sig vin och egna odlade kivi.Våra vänner har gått hem nu.Tonio skall ut och plocka Sparroge, har bara lite kvar i frysen,det är snart slut för säsongen.Det är roligt att bjuda på när det kommer Svenska gäster.Sitter och läser,håller på med Ingrid Bergmans memoarier mycker jobbig bok, men det skall gå.Skall snart börja med maten,bara Tonio kommer hem.

Gick och tittade på mina tomatplantor de tar sig bra.Det ska bli regn i morgon säger dom vise,vi får se.Min Oliander som vi trodde hade frusit den kommer igen,jag blev så glad.En annan växt den heter Mimosa den har oxå tagit sig såg jag.Annars så är det svårt med växterna även dom jag har köpt i år.Blomknopparna vissnar innan dom slår ut,tråkigt.

Jag undrar så var Kristina och Lars-Göran håller hus.Det skulle vara jätteroligt om dom kom.

De åker motorcykel,de skulle till Italien,men var det dåligt väder så skulle de troligen komma.
Vi får se de kanske överaskar.Fick just ett samtal från Inger ,de har fint väder så hon skall ta en promenad annars var allt bra.Väntar att Tonio skall komma hem från skogen.Nu skall vi börja med maten Är faktiskt hungrig, ska göra lite pomefrite i fritösen.Har tvättat paprikan,det är mycket gott med grillad paprika.Viska äta på terassen.Nu är middagen avklarad och det var mycket gott Satte på diskmaskinen.

Är nu lugnt framöver,kanske tar en vända till Milka,men hon jobbar säkert med sina grönsaker.

Det är en fröjd att se hennes grönsaker.Det finns allt mellan himmel och jord,men hon har gröna fingrar.Ska göra kväller nu.Det blir Tv,men det brukar vara något bra på fredagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar