fredag 21 maj 2010

Villa Maria 13

Åter en mulen dag,men varm.
Har sovit jättegott,det var längesedan en hel natt.Vi har ätit frukost.Ska iväg till Pula och handla.
Vi åkte till Getro och handlade där,det blev mycket idag.Har packat in alla varor.Satte på kaffe till oss med goda äppelkakor till.Ringde till min Nina,hon är ledig idag.Alla var glada när hon kom tillbaks till arbetet,men Nina har behagligt sätt.
Nerina kom och pratade med Tonio,Nerina berättade att Dino hade slagit ner en vägg som hamnade på sin fru.Vi vet ännu inte om hon dog,hemska tanke.Har fått fel information om denna tragedi.Dino har slagit sönder och samman grannkvinnan hon dog på sjukhuset,de var alltid ovänner.Jag tycker det är fruktansvärt för båda familjerna..
Anna ringde och bad oss plantera tomater för dom,så de har något när de kommer ner.

Fy vad jag känner mig kymig för det som har hänt,kan inte släppa det.Man vet vem personerna är så bli det så nära.Har gått in fö
Tonio har gått och vilat sig,under tiden ska jag duka för middagen.Idag blir det färdiggrillad kyckling med god sallad till.Det var gott med grillad kyckling.
Tonio ha satt sig ute vid stallet,ska oxå sätta mig där i solen.Har gått in för kvällen,det är tidig kväll.Ska göra lite gott till oss.Det blåser så mycket,kanske måste ta ner blommorna som hänger
på terassen,så de inte blir fördärvade.Nu ska vi ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar