söndag 9 maj 2010

Villa Maria 2

Vaknade till en härlig solig dag och19 gr kl 10. Vi har ätit frukost.Inger ringde,roligt när man kan ringa spontant.Dagen börjar bra.Tonio skall till Pula och hämta vinstpengar han spelade på fotbolls match,jättekul det blir inte mycket men kul ändå.

Jag tycker om att titta på nyhetsmorgon, får lite nytt att läsa.Jag gick tillMilka och Vjesdana köpte ägg varje dag färska ägg de ni.Fick även sallad som var nyplockad.Tonio hjälpte dom med gräsmattan,dom har mycket att göra själva.De håller på att bygga ut sitt hus+ bygger en större Konoba,"alltså för vinet".

Har lagat maten den är nu klar, vi skall äta nu.Tonio gick ut och satte sig vid stallet där är skönt och vindstilla. Skall nu själv sätta mig där med min bok,läser 2st.När jag sitter här nere så läser jag Ingrid Bergmans memoarier som är rätt så tjock,vid sängen har jag en mycket lättläst bok,kommer inte ihåg vad den heter .



















Nu har vi fått gäster, det är Ivan Mauro och Igor.Dom spelar Briskolo,tror att det stavas så,men vilket fall så är det kortspel ,Italienskt spel.Det ser väldigt roligt ut,men det är nog svårt. Nu har det kommit en man till Ive som hjälper oss med huset över vintern.Hade tänkt att filma men det blir inget av.Det är så många viljor här alla vill bli filmade så jag ger upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar