söndag 16 maj 2010

Villa Maria 8

Vieldar på fö fulltEn halvgrå dag igen.Jag låg till kl 9.Har ätit frukost och doserat mina tabletter för veckan.Har haft kontakt på chatten med min kusins dotter Helena En liten tulta på den tiden.Vi ska försöka att hålla kontakten.

Tonio åkte till Pula,ville inte
följa med.Han ska köpa VitaminC till mig,behöver det nu.Ser ut som solen vill titta fram,härligt.Har försökt att ringa till Majlis men ingen svarade oxå till Zara likadant.

Det börjar bli blå himmel,hoppas det håller.Tittar på nyhetsmorgon,ska sedan gå ut en vända och titta på mina växter.Hurra, solen trycker på.Har tittat på alla växter,min oliander i parken tar si nog även Mimosan som vi planterade förra året,skoj.Tomatplantorna håller sig bra,men de behöver massor av sol som vi ivanliga fall brukar ha här.

Tonio kom hem,han har köpt Krofne till kaffet Viska sitta på terassen och fika.Nu är vädret riktigt skönt.Det var faktiskt lite blåsigt på terassen.
















Vi sitter i var sin hörna av soffan och läser,varmt och gott innomhus,Vi eldar på för fullt,vi har aldrig förr behövt att elda vid denna tiden,så klimatet är förändrat.

Tonio tog en promenad till grannarna.
Jag Förbereder matenHar talat med Inger lika dåligt väder i Sverige,de ska på kalas.


Tonio kom hem med nyplockad sallad från Milka.Ska sätta igång med maten.
Det blir laxkotletter med smögensås och sallad.Har dukat färdigt,väntar bara på potatisen ska bli klar det andra är klart.Vi har ätit,det var lättegott,nu är middagen undanstökad,skönt.

Senare blir det kaffe,kaffetåren den bästa är av alla jordiska drycker,mer kan jag inte.
Vet inte vad det är på TV ikväll,ring om någon vet!
Tonio sitter och snarkar i fotöljen han är trött efter maten.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar