onsdag 12 maj 2010

Villa Maria 5

Vaknade till halvmulen dag men som sagt varm.Har ätit en bra frukost.Tonio har damsugit här nere så nu är det fint.Jag har dammat och plockat lite.Tonio åkte ut i skogen för att plocka kantareller,de har kommit nu. Var en vända till Milka tog en fika där.Fiskbilen kom,så Milka köpte
Bläckfisk,hon är haj på att laga mat.

Talade med Inger på morgonen,de skall ut med husbilen några dagar.Mele hade ringt men jag får inte tag i hennu nu.

Det är 22 gr och solen lyser just nu,annars är det dåligt med det.Skall passa på att vara ute.Nu kommer Tonio får se om han har fått tag i några kantereller.Det blev inga kantareller,men Tonio såg en stor Hjort i skogen, det måste vara underbart att se djur i naturen.

Vi har varit iPula,handlat lite bla, plastburkar.Nu är det varmt ute och solen lyser från en klarblå himmel,så vill jag ha det varje dag.

Skall börja med maten,vi är sena idag.Har ätit klart.Vi fick nu besök av Tv kontrollant,detär okej.Är klara för idag med våra göromål.Skall nu bara vara ute.En bra dag.










Vi skall åka till Pula.Behöver köpa plastburkar för socker och annat och så tar det inte så stor plats.
Kanske jag hittar något annat som jag behöver.Det är bra väder för att handla, ej för varmt.

Visserligen brukar det vara mycket folk i affärerna när det inte är fö varmt.Vi har all tid i världenSkall gå och byta om.Tonio har rakat sig och är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar