torsdag 20 maj 2010

Villa Maria 12

En halvsolig dag och lite svalare.
Har tittat på våra växter på gräsmattan och tomatplantorna ,allt är okej.Vi har ätit frukost.
Om en stund ska vi till Pula och köpa nya växter.Mina hängpelargoner är inta fina,när det kommer blomknoppar så vissnar dom innan dom slagit ut,men jättegröna och stora.Men vad hjälper det när det inte kommer blommor,det är ju blommor man vill ha.
Har skrivit lite på Facebook.Jag såg på balkort där Therese ( Alex lillasyster) var med.Hon var så vacker.Jag nästan hör hur Glad och lycklig hon är .Nu har hon hela livet framför sig.
Ser lite på nyhetsmorgon.

Har varit i Pula,växlat pengar.Åkte tillValtura och köpte nya blommor,köpte Krofne till kaffet.
Har hängt upp alla blommor och planterat några.Det är på terassen vi har dom,nu ser det ut som en berså med blommor i alla färger.
Vi ska fika nu med Krofne.Det blåser så mycket ,här kallas det för Bora,en frisk vind som blåser
bort alla mörka moln.

Har skalat potatis och tvättat salladen så det är klart till middagen,Ska sätta mig en stund ute vid stallet.Inger ringde,Helen och Jimmy kommer på middag,det är åskväder på gång sa Inger.
Det blev jättevarmt att sitta vid stallet.Ska nu börja med middagen.Har dukat på terassen,det är skönt där och blåser inte.Maten är avklarad och likaså disken,nu är vi mätta och belåtna.

Ikväll är det ett program om de kungliga på 4an,kanske tittar på det,har inget program så jag vet inte vad det finns att titta på.Förkväll är lite av varje på, brukar titta på det.Detär alltid 4an
som jag tittar på 1an har vi inte, så jag missar det kungliga bröllopet.

Denna veckan har gått så fort,varför vet jag inte.Nu gör jag kväller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar