måndag 24 maj 2010

Villa Maria 16

Härlig dag att vakna till.
Åt min frukost ute på terassen,det är underbart att höra fågelkvitter.Sedan när det blir som varmast så gömmer de sig i skogen,där det är lite svalare då hör man dom inte mer.
Har satt på en 40 tvätt,gick under tiden till Milka och pratade bort en stund.Vi har fikat med hård smörgås till,Toni kom förbi så han fick sig en kopp,men han gillade inte hårt bröd.Har hängt tvätten
den torkar snabbt.Skall sätta mig ute och läsa,sitter i skuggan där är det skönt.Tonio gick till killarn
a som gör Aluminium fönster vi behöver glas till öppna spisen.Suttit ute i solen en stund men flyttade till skuggan,det är 25 grader i skuggan.

Tonio åkte till Vinjole,han skulle känna på vattnet om han kunde bada.Jag ska gå och vila mig en stund.
Tonio kom hem efter 3 timmar,han hade tagit sitt första dopp,det var 20 grader i vattnet,härligt.
Nu ska vi grilla,kött,paprika och fritera potatis med sallad till,det blir gott.
Tonio står ute med en våt handduk runt huvudet,Klockan är bara 4 och det är så varmt.
Har avklarat disken.Kanske vi åker till faster Ana eller imorgon.Sitter ute och har det gött.

Har plockat in och packat tvätten.Tonio ska till Pula och handla lite,jag vill inte följa med.Denna tiden är det alltid mycket folk i stan och svårt att få parkering.Skall inget göra mer för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar