måndag 17 maj 2010

VillaMaria 9

Åter en mulen dag.Blev väckta av Milka som kom med en kastrull med surkål,kött och korv.Jag tror inte det finns någon mer här som är så snäll.Vi har ätit frukost,ser på nyhetsmorgon.

Tog en promenad på gräsmattan och tittade på mina växter,de tar sig.Tonio har lackat våra vTickve.Har svårt att beskriva dom,det är något liknande vattenbehållare fastän det är en växt, konstig växt men rolig att ha.Kan inte beskriva annorlunda.Det blir roliga presenter.
Har satt på ärter och böner med fläsk det kokar nu,vi tycker mycket om det.
Väntar på regnet,det är kolsvart ute,har aldrig varit med om liknande,sådant väder fy fy.

Är inte riktigt okej idag,har ont i vänster sida har haft det 3 dagar nu.Om det inte blir bättre får jag söka hjälp.Nog med det.
Nu kommer regnet,det är hemskt ,det blir även rått innomhus.Det är ingen rolig vår här i år.Här brukar bli 25 grader och mer vid denna tiden.

Vi har ätit lunch.Jag åt surkål,det är så gott,Milka är suverän att laga mat.
Vädret vet inte vad det vill,just nu okej.Vi sitter och läser vad annars ska man göra ,det är tur att
jag har många böcker med mig.Med sådant väder blir det mycket läsande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar