söndag 23 maj 2010

Villa Maria 15

Halva dagen har gått förbi mig.
Det är en vacker dag.Jag har legat till sängs hela förmiddagen,har varit så yr Hade fått blodtrycksfall 110/60.Jag kunde inte stå på benen,men nu har det blivit bättre.Min Nina ringde,de har varit och hälsat på Lennart och Hugos (katter) veckomatte.De ska vara där medans de flyttar till nya lägenheten.Under tiden ska Nina ochAlex bo i våran lägenhet, det passar ju bra när vi är här.
Vi åkte till Vodnjan och tittade lite i den stora Konzum butiken,de ha mycket där.Nu sitter vi och fikar på terassen,har även rensat bläckfisk och plockat blitva till potatisen.Är fortfarande lite yr i huvudet så jag vågar inte röra mig så fort.Försökte att sitta en stund i solen,men det gick inte idag.Har satt på potatis och efter en stund lägger jag i blitva som får koka med och lite vitlök till det är mums.SKa nu steka bläckfisken det bli en god mat idag.Vi har ätit det blev så gott som jag tänkt.Grannarna kom och hämta Tonio för att spela Briscole,jag ville inte gå med Måste ta det lugnt men det är svårt.Nu stoppar jag för idag.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar