torsdag 9 juni 2011

Villa Maria halvsol,varmt.

NuHar sovit si och så.Hundarna skällde mycket i natt och åskan mullrade i bakgrunden.

Vi har ätit frukost,Tonio ska måla lite.Vädret är ostabilt.Idag fyller min äldsta Michaele 53 år,tiden går fort.Har ringt och grattat Mele.

Tonio förbättrar lite på huset,g,duschrummet är klart,det blev mycket fint.
Tog en promenad till Milka,vi satt ute på hennes terass.Är nu hemma,Ive kom med våran gräsklippare.

Det började att åska på avstånd så vi får se vad som händer.Det åskade ordentligt,vi stängde av alla apparater ett par timmar,nu avvaktar vi vädret.
Tonio har sått Radic,den smakar lite beskt men är god på sitt sätt.
Nu är Tonio även klar med spacklingen av huset,sedan när det torkat ska det målas.Här finns alltid att göra.
Ska snart börja med maten.Vi har ätit,lätt mat idag
Nu kom Ivan Mauro och Ive de ska spela kort.Jag satte på diskmaskinen.Nu är vi ensamna.

Vi ska fika och jag ska dricka varma koppen.Vi har nu gått in för kvällen,men det är jättefint väder just nu.Det blir säkert åska inatt igen.
Ska sätta mig och se på tv om det nu finns något som intresserar mig.God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar