onsdag 29 juni 2011

Villa Maria sol varmt

Vaknade tidigt,vi har ätit frukost.Det blir en varm dag igen.
Ska försöka att stryka köksgardiner,får se om jag känner för det.

Tonio åkte ut i skogen men jag behöver hjälp av honom,men karlar har alltid undanflykter och rädda att ta konflikter de sticker undan.

Har börjat att stryka men det går dåligt.

Milka kom och bjöd oss på kaffe efter mässan.Har strykit klart gardinerna,äntligen. '

Har även satt upp domoch lagt på ren matta.Gick och duschade och tvättade håret,skönt att ha det gjort.Ivan och Mauro kom en vända.




Jag har tagit kläder på mig ,tycker om att gå en stund i badrock.Vi ska nu till Milka på kaffe.

Vi gick till Milka och Ivan,det blev middag som var jättegod Fosi( hemmalagad) med lammkött.
Sedan kaffe med hembakta kakor.Efter maten satte vi oss ute i skuggan.Sedan spelade Milka
,Ivan,Mauro ocmTonio Brickolli.
Är nu hemma det är tidig kvällmen ska gå och vila mig innan festen i kväll.Har suttit och målat naglarna,Tonio sover ännu.
Tonio vattnar växterna,jag ska byta om.Slutar här god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar