söndag 12 juni 2011

Villa Maria sol varmt.

Tonio har legat i lilla rummet i natt.Vi gick upp kl9.

Har ätit frukost.Tonio har ont i ryggen men han vet varför.Idag måste han ta det lugnt.

Tonio vill plantera våra lavendelplantor vid muren,men det är väldigt hårt att gräva där.Han får ta det lugnt.
Jag ska titta nyhets morgon.Jag hjälpte Tonio att plantera växterna,det blir säkert fint när de växer upp.

Tonio tog mopeden och åkte till skogen,han lade ut majs till vildsvinen kanske vi får vildkött tillmiddag någon dag.Jag sattoch målade naglarna.

Fick telefon från Inger,de kommer inte på besök i år.De har lite krämpor så de ska till läkare,annars var allt bra.
Jag gich och vilade en stund,sedan åt jag lunch.Tonio ligger och solar ute på septitanken.
Det finns så många Gutsaritsa de är så jättesöta och tycker om att leka.

Har börjat med middagen,det blir lammgryta,grönsaker och sallad till.Vi har ätit och det var mycket gott.
Zara ringde ,de hade haft det bra på Brännö,hon sa att inget är som Kroatien.Talade om att Nina och Alex kommer ner den31 juli,honblev sur och sa hejdå.

Vi har suttit ute under Grabba hela eftermiddagen.Tonio gick till Ivan och Milka för att spela kort.Jag tycker det är skönt att vara hemma.Efter en stund kom de hit hela gänget de ville sitta under Grabba där det fläktar,jag satt och läste.
Zara ringde igen och nu var det bättre goa ungen min.

Tonio och jag gick och vattnade alla grönsaker och blommor,det tar sin tid.Imorgon fyller jag 74 år ,det är skrämmande vad tiden går fort nu.
Tonio tvättar bilen,jag har gått in för kvällen klockan är mycket. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar