torsdag 2 juni 2011

Villa Maria mulet,blåser men varmt.

Det var åska igårkväll,fick stänga av alla apparater.Vi gick upp kl8,har ätit frukost,ska titta efter vad Tonio gör,tror att han är i stallet och grejar.

Jag tittar på morgontv.Har börjat att våtdamma i vardagsrummet och putsat koppar,inget roligt jobb presis.Nu är det klart, ska börja i köket det gå lite snabbare.

Vet inte vad det blir för väder det är sol sedan mulet och varmt.Tog en promenad till Milka ,smakade på hennes Koromacsoppa den är fantastiskt go.Tonio är snart klar med målningen här inne.
Nu är det färdigt städat för denna veckan.Tonio åkte till Pula och köpte en vit kruka,den gamla hade han i golvet och gick i tusen bitar.Jag gick och vilade mig.

Jag började med maten,vi har ätit.Zara ringde allt var bra där,men Mio var tjur för Zara klippt håret för kort på honom.Morfar håller med Mio han tycker att Mio ska bestämma själv över sitt hår och längden.Nu ska vi fika.Har skrivit mycket på chatten till Nina,men det är som vi är helt bortglömda.Det får vara hennes bekymmer.Tonio och jag gick till Milka och Ivan de ringde efter oss.De vill spela kort.

Är nu hemma och vattnar alla växter det blir inget regn,det är förödande för bönderna här.
Ska nu sätta mig och se på tv om det är något program jag vill se.

Vi gick och satte hjulen på plats,herregud vad fint det blev.Nu har vi gått in för kvällen och sätta oss till ro.God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar