fredag 19 augusti 2011

Villa Maria sol vaaaarmt kl10 28+

Vaknade tidigt men gick upp senare. '

Vi har ätit frukost,gick och plockade tomater.Satt och skrev matlista,ska snart iväg och handla.
Åkte till Pula och först till Lidels,köpte cornflaces olika sorter,sedan till Billa och köpte allt vi behövde.Det är nu 33+,det är förvisso för varmt.Vi åkte direkt hem.

Har plockat in alla varor som skulle in i frysen.Åt min lunch,ska gå och vila mig.Har legat hela tiden med fördragna luckor,här på terassen är det nu38+,hjälp.
Tonio har lagat maten,vi har ätit.Jag diskade undan och Tonio hängde tvätten.Fick brev från Mele,hon har ant fått ett radhus kul för henne.Jag råkade fråga vem huset ska stå på.Fick ett tråkigt svar,men jag skiter i det,hon kanske förstår varför jag kom med frågan.Hon har lätt att glömma eller nocha det.Nog om det. Jag önskar henne allt gott sedan får hon göra som hon vill.

Fick telefon från våra vänner som är på väg till Istrien det var 14+ iSverige.HUannemej.

Har talat med Anna Lukacis hon ringde och talade om att de varit vid badet,hon som fryser när hon badar,vad ska jag tro.

Ivan, Ive,Mario kom och ville spela kort under Grabba.Nina tittade in(Marios fru),vi satt och pratade en stund.Nu har alla gått till sitt.
Tonio vattnar alla växter det har varit 36+ nu något lägre.Ska sätta på kaffe till oss och sitta ute,vi åt middagen innomhus för det gick inte att vara ute.
Ser nu på tv och sedan läggaoss. God natt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar