lördag 13 augusti 2011

Villa Maria sol värme lite vind.

Vi gick upp kl9,det var skönt.

Har ätit frukost.Sedan gick jag och duschade.Kokar soppa till oss,o,vad jag längtat efter denna soppa(Slanac).Kunde inte laga soppa när barnen var här,de flesta tycker inte om den fastän de inte smakat.
Tonio åkte till Pula han skulle köpa en kärra för att kunna dra tunga saker på.Jag har lagat klart soppan.

Tonio har kommit hem,han har köpt en transportvagn och Glas Istra.Det var många kort i tidningen på Vilma. Vi har fikat.Jag och Tonio gick till Loridana och Nennad beklagade sorgen.Det var hemskt att se Loredana helt söndergråten.Hon vet att vi kommer på begravningen.Vi har ätit soppan den var jättegod.
Sedan gick jag och vilade mig en stund.Har talat med Zara på skypen.

Vi har gjort oss iordning för att åka till Valtura,Tone åker med oss.
Det var mycket,mycket folk.Många bekanta.Talade medTajana och Sladjana,Tajana sa att jag inte skulle gå in och titta på Vilma,hon var sig inte lik.Vi följde med till graven,kramade om Vivianna hon var så ledsen.Åkte sedan hem.Efter en stund kom Anna och Tonin vi fikade och killarna spelade sedan kort.Vi är ensamna nu,ska gå och lägga oss.God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar