måndag 29 augusti 2011

Villa Maria sol varmt

Har sovit gott,nätterna är just nu perfekta.

Vi har ätit frukost.Tonio vattnade alla blommor och tomaterna.Blir en mycket varm dag igen.
Tvättade den turkosa pläden i maskinen 60 grader det får bära eller brista,hurra en ny ren pläd till soffan.
Har lagat klart grytan och skalat potatisen så nu är det klart,har bara salladen att laga och det går fort.
Mirja ringde,hon var genomförkyld,inte konstigt med svenska vädret.Har suttit och spelat på datorn en stund.

Inger ringde,jag blir så glad när hon ringer,hon är mycket bättre,kanske hon kommer hem i veckan.Jag håller tummarna för henne att det blir så.
Har lagat klart matenoch vi har ätit,det var jättegott.Gick och vilade mig och försökte att sova en stund,men ack vad jag bedrog mig.Ett j-----t liv på den lilla hunden.Förstår inte folk här det är bara så.
Ringde till Anna Lukasic att vi kommer på fika. Det var ett tag sedan vi träffades,vi åt vattenmelon och fikade,killarna spelade bocca.
Vi åkte hem för att se Robinsson som började ikväll,tackade för oss.
Ser nu på tv så jag säger god natt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar