måndag 15 augusti 2011

Villa Maria sol varmt 33+.

Har sovit bra i natt bara för varmt.
Vi har ätit frukost.Sedan åkte Tonio till badet.Jag tog mitt kaffe och satt hos Beppo och pratade.

Fick reda på att det är snigelfest i Galizana,jag blev jätteglad,ringde till Tonio.Sedan ringde Mario från skogen och ville följa med.Denna fest är absolut den bästa mycket dans och härlig musik.
Jag tog en promenad till Milka och Ivan,men de skulle iväg.

Gick hem ,Vivianna och Loridan a stannade och kramade.De skulle till sitt hem(Campa).Loridana ska komma på fika i morgon.
Har skalat potatis så det är klart..Tonio kom från badet det var fullpackat vid havet mycker Tyskar och Slovenier.Jag åt lite lunch,sedan gick vi och vilade oss.
Ska snart äta middag,vi åker lite senare till Galizana så det inte är för varmt.
Vi hämtade upp Mario och åkte till Galizana,mycket folk som vanligt.Lyssnade på härlig musik och chivappe och även Sniglar med Palenta.Sniglarna smakar som lever tog bara någon tugga så jag kan säga att jag ätit sniglar det kändes som de åkte upp och ner.Det var roligt att se när dom dansade,det är annorlunda dans.
Har nu kört Mario hem och vi är hemma nu.I morgon är det fest i Krnitsa då ska vi dit.Är nu jättetrött God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar