måndag 5 september 2011

Villa Maria mulet 25+

Det har regnat inatt underbart att höra.

Vi gick upp kl8.Har ätit frukost och tittat på regnbågen som är så vacker.
Tog en promenad på gräs mattan och plockade ett par tomater.Nu kan man andas frisk luft härligt.

Väntar på mer regn,men jag tror vi blir bedragna solen tittar fram och det blåser,det är det Istrianska regnet.Har ätit lunch även Tonio.
Tonio har grejat med balkongdörren som är skev,Tonio har ringt till Branko(snickaren)han kommer i morgon bitti.
Nu lyser solen nästan från en klarblå himmel och varmt är det. Tonio åkte till Pula skulle fixa en del grejer.Har skalat potatis för mig Tonio ska äta något annat när han kommer.Tonio kom presis när jag skulle äta.Jag äter matjessill och gräddfil mums mums.I bland blir jag så sugen på salt så det är inte klokt. Vi har ätit och disken är avklarad.

Har chattat med Nina,ska hålla tömmarna så mycket jag kan för henne.
Tonio har bättrat på den gröna färgen på fönstren det blev jättefint och ska nu måla brevlådan.
Ivan ringde de ska spela kort där hos Ivan,jag ska vara hemma känner för det.
Jag ser på tv.Tonio kom hem,satte på kaffe till oss,Tone kom med tomater från Ive.Tone fikade med oss.Ivan kom och bjöd på middag i morgon,Ivan Fyller75 år i morgon.

Har gått in för kvällen ska se på Idol och lite annat.God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar