lördag 3 september 2011

Villa Maria sol och varmt.

Har inte sovit en blund,fastän jag tog tabletter.

Vi gick upp vid 8 tiden.känner mig som en trasa.Har ätit frukost.

Tonio har vattnat alla växter.Vi ska till pulajag vet inte om jag orkar med.Tonio åkte till Pula,jag är hemma det är för varmt att gå i stan.
Tone kom med tidningen och en flaska vin från Ive.
Sedan kom Tonio hem,vi åt lunch.Ringde till Inger det var bra,som det kan vara.
Vi gick och vilade oss,so ett par timmar.Tonio tittar på friidrotten jag ser inte det på svensk tv.

Har plockat fram fat och lite annat och förberett inför kvällens grill.Har talat med Zara,de ska oxå ha gäster så hon bakade något gott.
Våra vänner har kommit de sitter vid sin dator medans vi blir klara.
Sitter till bords.Det var mycket mat och gott och mycket plock till.Härligt gott vin till och Radenska.Sedan hade vi kaffe och en kaka till.
Våra vänner bröt upp lite tidigare än vanligt,därför de ska vara med och plocka vindruvor för första gången i morgon bitti.
Tonio och jag plockade i diskmaskinenså det ärbara att sätta igång den i morgon.
Ska gå och lägga oss efter en mycket trevlig kväll.God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar