söndag 11 september 2011

Villa Maria sol och varmt

Var uppe kl8 det blir en varm dag.

Vi har ätit frukost och doserat medeciner.Tonio åkte till badet,skönt för honom.
Jag sopade lite och plockade undan.Milka kom,de hade plockat vindruvor som de köpte med Lino 4000L.Hon tittade på balkongdörren och sa att det kunde Tonio göra själv,men jag sa att han inte har verktyg för att göra underredet.
I går blev jag arg på Anna,men chatta med henne och sa vad jag tyckte och vad jag vet själv om varför jag får skador på huden.

Tonio ringde och talade om att det stod en stor grävmaskin och annan maskin uppe vid vägenvid vattenpumpen.Kanske de nu börjar med att gräva för vatten.Då blir vi sena hem till Sverige.
IKA ringde talade med Tris härligt att tala med honom blir så glad i hjärtat.


Ser på tv reportage om 11 sep.

Tonio kom hem han sa att vattnet var underbart,vi fikade.
Ringde till Christina och frågade om de ville äta spagetti och köttfärssås med oss de kommer kl5.
Gick och vilade oss under den varmaste tiden det som kallas siesta.
Vi ska sitta och äta under Grabba,det är för varmt på terassen.Har dukat klart.Christina och L-G har kommit och vi satte oss till bords.Det smakade gott.
Sedan tittade vi på nyheterna på svensk tv.Christina är på Fb.Jag satte på kaffe till oss,sitter här på terassen helt underbar kväll. Har gått in för kvällen,vi alla fyra ser på tv och är datorn.

Gästerna har åkt hem v Vi ska lägga oss.Sa god natt till Zara.

GOD NATT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar