söndag 24 juli 2011

Villa Maria mulet.

eNu är nästan alla vaknat.Vi har ätit frukost.

Har sorterat min medecin.Zaras vänner kommer lite senare.Zara,Robert och Mio åkte till Pula.Francis kom till huset,hon skulle väcka Filippa och slog smalbenet i trappan kan tänka mig vad fruktansvärt ont det gjorde.
Nu sitter Francis och tittar på tv med kall trasa på benet.Det blev ett stort märke.Filippa sover ännu.Filippa har vaknat och även hon äter frukost med Francis.
Sedan började det att åska och lite regn,barnen sprang till hus vagnen.Tonio och jag sitter och slappar en stund,har börjat att skala potatis.

Nu har Zara och dom kommit hem.Zara och Robert hänger tvätten.Deras vänner kommer snart. Zaras ochRoberts vänner har kommit,Vi har fikat sedan gick Tonio ut med dom till Kasonen och visade dom Ives Vin fällt.Jag lagade maten vi är mycket försenade tack vare gäster.

Maten var jättegod alla åt med god aptit.Tonio diskade allt. Gick en vända till hus vagnen.

Har satt på kaffe till alla.Nu spelar dom bocca.Alla sitter här inne ,jag ska göra kväll god natt.








Jag har maten klar och Robert dukade.Nu äter vi alla det var gott och alla åt mycket.Tonio diskade allt,min goa man.
Satt en stund och pratade med Ika.Gick sedan och satte på kaffe,Ive kom oxå.Nu spelar killarna bocca.

Nu kom vännerna ,vi satte på kaffe och gjorde saft till barnen.Vi har fikai och nu tog Tonio med alla till Karsonen för att se hur den ser ut.Jag har plockat undan så jag snart kan börja med maten,tömt diskmaskinen och fyllt den igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar