fredag 3 september 2010

Villa Maria 117

En solig och varm dag igen.

Jag vaknade tidigt,gick upp och åt frukost,sedan kom Tonio och åt frukost.Tonio hämtade färskt bröd i Marcana.Natalie var först uppe,sedankom de andra upp.Jag tog en promenad till Milka,där var Zara oxå,de skulle äta och som vanligt måste man smaka.Milka är fantastisk när hon lagar mat,det smakade suveränt,palenta med olika sortes fisk.

Alla har nu åkt till badet och Tonio åkte till Pula för att betala räkningar. Har suttit och läst,Anna och Tonin ringde ,de hade ett skott på Sipak som jag ska få,(sipak är Granatäpple).Tonio ska hämta det så vi får det planterat. Har börjat med maten,vi ska ha Lasangette till middag.Ungdomarna kom hem,de ska duscha och sedan ska vi allihopa åka till Pula,maten får vänta. Vi ska köra gokart,Micke är Svensk mästare så det var spännande,han fick inte köra fort sa dom.Men ack vad dom bedrog sig,han tog över rubbet.Natalie hade kört förrut och var duktig,även Alex var jätteduktig,lilla Nina ,det var första gången hon körde och var nervös.Skoj hade vi allihopa.Sedan åkte vi till Anna och Tonin,jag skulle hämta Sipak som jag hade fått,Anna bjöd på öl,men vi måste hem och äta, sedan ska de titta på fotbollen mellan Sverige och Ungern.
Vi har ätit och det var gott,spelade lite Bocca,sedan var det fotboll.Nu ska vi lägga oss allihopa
god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar