onsdag 29 september 2010

Villa Maria 143

En solig men frisk dag.

Vi låg till 9 ovanligt,men jättegott.Har ätit frukost ,druckit både kaffe och te.Vi ska om en stund åka till Pula.Vi ska köpa babykläder till en liten nyfödd flicka som ska heta Nina.Det är Daniellas första barn(min frissa).Vi ska eller rättate sagt jag ska klippa mig i morgon hos Daniella och samtidigt titta och snusa på babyn.

Vi åkte till Pula,har köpt baby kläder, mycket söta tyckte jag.Fortsatte till Mercator vi åt lunch där. Sedan åkte vi hem,här hemma tog vi en fika.Jag tog en promenad till Milka och Ivan men ingen hemma.Även grindarna var stängda hos Ive,kanske han inte orkade att plocka sina vindruvor.Tonio tittar på sin tv på fotboll.

Vi har plockat våra egna vindruvor från pergulan det blev ca;70 kg,de ska Ive ha.Ive får en dålig skörd i år och många andra.Det har varit en sjukdom på bladen som de inte kunde skydda sig mot.

Nu ska vi snart äta, tiden går fort när man har roligt sägs det. Tonio körde till Ive med druvorna i en skottkärra. Vi har ätit satt ute på terassen,härligt.
Det började att regna det var inte lite heller.Vi får se vad som händer med vädret, det går fort över här.

Tonio har vilat sig och jag har tittat på tv,det regnar fortfarande,men det är mysigt innomhus.
Kanske vi eldar för första gången nu när det är höst och börjar bli kyliga kvällar,vi får se.

Fick ett ryck och tog en promenad till Milka och Ivan,Ivan var inte riktigt bra, får se om det blir någon förkylning.Satt där en stund,gick sedan hem.Det är jättevått ute på vägen.Ska nu titta på tv,Tonio tittar på sitt.Säger god natt till alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar