torsdag 9 september 2010

Villa Maria 123

En solig och varm dag.

Var uppe tidigt ,ringde efter färskt bröd som Tone hämtar.Vi har ätit frukost med ägg.Vi satt ute det är så härligt.Idag ska vi åka och storhandla på Billa.Åkte hem,har packat in alla varor,Det är 27 grader varmt nu,lagom temperatur. Ska sätta på kaffe till oss.Vi satt ute i solen men det var för varmt där,flyttade in under terassen.Jag tror jag går och vilar mig, det känns så.

Har varit hos Milka och hämtade persilja,Ivan eldade i spisen för att testa spisen,men gode gud vad det rykte in,Milka blev så f......d på Ivan så det slog gnistor,jag förstår henne.Det var inte länge sedan det brann i deras skorsten så allt blev svart innomhus.Jag gick hem,har lagt in gurka till middagen.Ska snart börja med maten,Tonio gick och hämtade vin hos Ive.

Vi har ätit och det smakade bra,men oj vad mygg vi hade, gick in och satte oss.Gick upp och låg och läste vad skönt.Jag somnade,oj vad gott.Vi tittar efter valnötter de börjar spricka i skalet nu,sedan är det bara att plocka,vi tror inte att det blir lika mycket som förra året.Ive kom så vi satte på kaffe till oss.Gör kväll nu Laku Noc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar