lördag 11 september 2010

Villa Maria 125

En solig dag och varmt.

Vi gick upp vid 8 tiden,har sovit bra med en insomningstablett.Har ätit frukost och tittat lite på FB.Tog en promenad på gräsmattan och tittade på de nyplanterade växterna.

Tonio åkte till Pula han ska lämna bilen för hjulinställning och även handla lite.Jag ser nu på nyhetsmorgon,sedan går jag ut en vända.Gick och nöp av en vindruveklase, den var färdig och god,satt en stund vid stallet,väntar att Tonio ska komma hem.Har pratat lite med Beppo,grannen.

Tror jag tar en promenad till Milka om hon inte är hos sin mamma.Har skalat potatis så roligt har jag,det är så skönt att ha det gjort för det är så tråkigt.Tone kom med tidningen.Väntar på min älskade man,det är nog mycket trafik på vägarna en lördag. Tonio kom hem,jag satte på kaffe med smörgås till,ävenIve kom på kaffe,satt länge och pratade.
Mario(bröderna)ringde.Vi sitter under Grabbar och läser tidningarna.

Har talat medZara,hon bakar kakor,Robert har åkt och hämtat husvagnen hoppas allt är okej med den, men en kompis är med som själv har husvagn.

Vi satt ute på terassen och åt middagen,det är en ljuvlig dag och maten var god som det ska va.
Väntar att Zara ska höra av sig när husvagnen kommit på plats,skoj för dom.

Hoppas att Ik och familjen har det gott,de skulle fiska,det är roligt för TR och Fr.Det är gott att veta att mina barn har det bra.Ive ringde han vill spela kort men ingen är hemma.

Vi åkte till Anna och Tonin,vi satt och pratade en stund,de har mycket att packa,mycket mat.Vi lovade att titta till huset under tiden vi är här och plocka tomaterna.Sa adjö till dom ska höras av när dom kommer tillSverige ,då kan hon ringa på skypen.Har talat med Zara,hon är så glad för husvagnen,förstår henne.Jag känner mig deppig idag är lite rädd för svaret på röntgenplåtarna, vet nu att om det är mycket vitt på lungan, så är det vatten,har tittat och det är mycket vitt, måste skärpa mig,annars blir jag tossig.Vet i alla fall att läkarna här går rakt på,inga undanflykter här inte.
Ser på tv,bläddrar mellan kanalerna,Ska nu gå och lägga mig,imorgon en dag igen med vattendrivande tablett.Laku noc.
Anna och Tonin ringde,de vill att vi kommer på kaffe,de reser till Sverige i morgon eller måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar