onsdag 8 september 2010

Villa Maria 122

V aknade till åska och halvsol.

Har sovit dåligt,hade mycket kramp i benen,det gjorde jätteont.Vi gick upp vid 8 tiden.Har ätit frukost,vädret har ändrat sig det är varmt och skönt.Ska koka soppa idag,det var länge sedan.

Tonio har åkt till Pula,han ska hämta röntgen bilderna som är klara och beställa ny tid hos hjärtläkaren.Jag ser på nyhetsmorgon.Soppan är snart klar,den blev god.Tog en promenad till Milka och Ivan,satt en stund där o ch pratade,gick sedan hem.Tonio har inte kommit ännu från Pula. Det är varmt ute jätteskönt,men kanske regn mot em.Har handtvättat lite.Tonio kom hem,vi fikade med gott kaffebröd som Tonio köpt med hem.Han har hämtat plåtarna och jag ska till hjärtläkaren på måndag kväll.Vi har ätit det smakade gott.Sedan gick jag och vilade mig och sov i en timma,men det var skönt.Ive kom,vi åkte till bröderna Mitro,hade en trevlig pratstund,tog en del kort där.Nu är vi hemma ,jag satte på kaffe till oss ochIve ville även ha,sedan kom Milka och Ivan oxå. Jag har gått in för kvällen,de andra sitter ute och pratar.

Ska nu titta lite på TV,vet ej vad som sänds får bläddra.Jag säger God Natt till mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar