söndag 5 september 2010

Villa Maria 120

Lite mulen dag.

Var vaken före Tonio,lagade frukost till oss vi hade ägg idag till frukost.Det känns rätt kyligt nu på morgonen,men satt ute och åt min frukost ändå,det blir nog snart slut med det.

Det är så tyst som i graven här,inga bönder ute på marken så man hör inga traktorer,men om 14dagar så blir det full rulle,då är det dax att plocka vindruvorna,men tyvärr så har nästan alla vinodlare fått dålig skörd på grund av en sjukdom.Har varit en stund på FB,sedan chattade jag en stund med Nina,är nu vän med Natalie och Micke.

Vi har alldeles nyss fikat,känner mig jättetrött.Ska gå och ta mig en dusch, kanske jag piggnar till.
Det är friskt ute så tydligen börjar hösten så sakteligen komma,det blir rått innomhus.Idag ska vi äta ute,sedan till dr.Det ska nog bli bra med allt,bara jag får bort klådan,jag kliar sönder mig på fötterna,särskilt vristerna.Har fönat håret så det är klart.Vi har god tid på oss.Ser på tv, slötittar.

Solen tittar fram, det blir varmare på en gång.Fick besök av Ive från Sverige,han tog en snabbfika med oss,roligt att han tittade in.Vi åkte till Pula gick och tittade lite i affärerna,sedan gick vi och åt på självserveringen,det smakade gott.Sedan gick vi till dr,jag var hur trött som helst.Vi kom till ett privat vårdcentral,jag hade tid hos en läkare där.Jag säger då det hur kan man bli läkare med sådan j---a attityd.för det första var han rädd för att hälsa,jag sträckte fram handen och sa mitt namn och blängde på honom.Sedan blev allt okej mellan oss,undersökte noga.

Jag har vatten i hjärtat och i hjärtsäcken,måste nu röntga både lungor och hjärta.Fick vattendrivande tabletter och Kalcium,dr tog ultra ljud på hjärtat oxå,ska även till hudläkare.
Vi åkte hem är jättetrött.Fick även tillsägelse att ta det lugnt,jag tycker inte att jag jäktar,jag som tycker om att slappa,ha,ha.Nu ska vi ta en fika och sedan se lite på tv,Laku Noc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar