måndag 13 september 2010

Villa Maria 127

Åter en klarblå himmel och varmt.

Gick upp i vanlig tid kl8.Har ätit frukost,satt ute.Idag ska vi ta det lugnt,inget särskilt idag,vi ska ta en promenad.Nu syns det på växterna att hösten är på gång,har kastat några vid terassen som var ganska risiga.

Har satt en bulldeg,måste fördriva tiden och att det är även gott med färska bullar till kaffet.Tonio ska köra Ive till Marcana,han behöver betala räkningar.

Har nu bakat ut bullarna innan Ive kom,jag behöver hjälp att knåda.Nu är i allafall bullarna klara så vi kan fika när Tonio och Ive har kommit från Marcana.Har chattat med Jimmy det var roligt,oxå härliga ungdomar.Vi har fikat ringde efter Tone att han oxå kunde komma på en fika.
Gick och duschade mig,börjar bli lite orolig inför läkarbesöket,ska få svar idag.
Vi har ätit middag och diskat undan,skönt när sådant är klar.Ska vila mig en stund.
Vi åkte till Pula och dr.Det var inte roligt alls,mitt hjärta är mycket dåligt och ska bara vila och
relaxa,så det blir ingen resa till Trieste.Måste ta vattendrivande tabletter varannan dag så kan jag hålla det i chack,vill inte åka hem ännu,vill vara med på vinplockningen eller rättare sagt titta.Ska nu sluta för ikväll,det har varit en lång dag och lite ledsam,god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar