söndag 5 september 2010

Villa Maria 119

Lite halvsol en aning friskt.

Jag var uppe före sju,sedan kom Tonio upp.Vi åt frukost,Ungdomarna kom ner men trötta,Micke tvättade av hyrbilen,det är ordning på den killen.Nu har de packat allt,vi åkte till flygplatsen.Har sagt adjö till dom och det var inte det lättaste,för dessa ungdomar har varit helt underbara,alla utan undantag.Jag är väldigt pipig just nu.

Tonio och jag åkte till Pula och handlade på Billa och sedan hem.Satte på en lakanstvätt och handdukar.Tonio började att damsuga och jag våtdammade,nu är vi klara.Har hjälpts åt att hänga tvätten,satte på en ny tvätt.Är klara med allting,skönt.

Tänker på ungdomarna ,nu är dom hemma i Sverige, vad fort man kan resa i Europa.Bara det fanns tätare flyg hit, så kunde man resa hur som helst.Jag har sovit en stund,det var skönt.

Jag började med maten,vi har ätit.Mario Zeth kom, de ska nu försöka få ihop ett gäng för att spela Briskolli.Har vikt all tvätt.I morgon ska jag fortsätta tvätta. Ska nu sätta mig till ro.

Nu har kortgänget kommit,Ivan,Mario,Mauro och Tonio spelar nu.Jag ska läsa lite.Milka kom vi pratade om Italien vet ej hur vi ska göra,Milka vill inte åka till Ikea, hon tycker att det ligger för långt bort.Vi bestämde att åka till den billiga butiken utanför Trieste.Har chattat med Julia en stund,sedan har jag talat med min Zara allt var bra.Har även talat med Christina,hon höll på att baka bröd,mums och Lars-Göran var ute på motorcykeltur.

Ska nu göra kväll,Laku Noc på Kroatia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar