söndag 3 oktober 2010

Villa Maria 147

En helt underbar dag,sol och varmt.

Vi låg till 9 skönt och man vaknar av solen och alla traktorer, eftersom det är vinskörd lite här och där.Vi har ätit frukost på terassen.Milka kom vi är utbjudna på kaffe och tårta i Bale,det är Tonios present från dom, goa människor.

Tonio åkte till Pula,han ska köpa tårta och kakor och lite godis för i morgon.Jag kunde inte följa med. Tonio klarar sig så bra själv.Det skulle vara roligt om alla våra barn och vänner kom hit.Det är ju nästan omöjligt.Nu får jag på nosen av ungarna,varför kommer inte ni hem.Det är nämligen så att detta är vårat älskade hem,och det är svårt att åka härifrån,kanske någon förstår.

Ska gå ut och sätta mig i solen,lyssnar på Pula radio,våran granne Beppo ska prata, förstår inte vad han har att säga, som inte har något ordföråd.

Tonio kom hem,han har köpt en jättefin tårta och Jagkakor och annat gott. Jag var hos Milka och Ivan en stund.Har ätit lite soppa,för sedan ska vi ut med Milka och Ivan.Har tvättat håret och blåst.

Det kom en försäljare hit,Tonio köpte 2 sågmaskiner av honom, blev rätt förbannad.

Ska nu byta om för vi ska ut på en liten tur.Vi hörs senare.

Vi har kommit hem,det var en underbar em och kväll,fikade på ett mysigt ställe som jag gärna rekomenderar.Sedan till en camping som var jättefin med härliga stränder,gick där och tittade.
Åkte hem till Milka och Ivan tog en öl där.
Är nu hemma och är jättenöjda och trötta.Säger god natt alla vänner, en ny dag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar