torsdag 14 oktober 2010

Villa Maria 157

Halvsol och blåst.

Vi gick upp vid 8 tiden.Har ätit frukost,men innomhus nu är hösten här oxå.

Sedan hoppade jag in i duschen,hade satt på värmen i duschrummet.Tonio har åkt till Pula Idag har vi mycket att göraDet var mycket folk här igår så det blev inte mycket gjort..
Tonio kom hem och vände eftersom teleräkningen kom nu, så måste han betala innan vi åker.

Vi har grejat ute,plockat bort gasflaskan,stolar,. kastat de sista blommorna.Har även stängt av kylskåpet och städat ur.Väntar nu på Ive som ska få lite information om huset och pengar.Har lite varor som jag ska ge Ive oxå.Det är tråkigt att åka härifrån detta är ju oxå ett hem samma som i Sverige och Floda.Det är bara barnen som man längtar efter och blir roligt att se dom igen.
Äntligen kom Ive han är som en sömngångar.

Vi åkte till Prodol vi åt god mat.Sedan åkte vi hem.Har packat bilen det gick bra.Ringde till Inger ska höras av senare.Våran IK ringde,talade med lilla Francis hon var glad att vi kommer hem.Gick till Ive och Tone och sa adjö.Fortsatte till Milka och Ivan det var hemskt att säga adjö,sedan till Vjesdana,Lino jobbade,hemskt hemskt.Gordana och Beppo kommer omkr kl9.
Jag säger adjö från Villa Maria denna gången.

Vi åkte till Prodol,vi åt en jättegod middag.Är nu hemma.Vi har packat bilen så det är klart.Ska nu ta en fika i lugn och ro.Lite senare går vi och säger adjö till våra vänner, det är tråkigt.
Vi ska nu åka till Prodol och äta callamaro na caro.Sista gången för i år.

Lyssnar på Ive och Tonio herregud,om jag var Tonio hade jag blivit tokig på .Ive.Men helt klart jag har inget tålamod som Tonio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar