lördag 9 oktober 2010

Villa Maria 153

En solig men mycket kylig morgon.

Vi gick upp vid 8 tiden ,har ätit frukost.Undrar hur länge jag kan inta måltiderna på terassen.Vet inte vad som hänt med texten,men tydlig är den hihi.Den är okej.

Vi ska åka in till Pula och handla lite,sedan ska Tonio klippa gräsmattan för sista gången.Har kommit hem från stan,köpte bara bensin till traktorn.Åkte hem,vi har fikat,sedan satte Tonio igång och klipper gräsmattan.Har försökt att få tag i Ik,men icke sa nicke,de som var så bra med dator sa hon, pyttsan.

Ska gå ut till Tonio och underhålla honom,så blir jag inte upprörd.Nu är gräsmattan klar även den lilla.Lino ochMauro kom med traktorkärra full med gödsel till grönsakslandet,nu ska Tonio ut och sprida dynga,kul va.

Blev så otroligt trött så jag var tvungen att gå och lägga mig,det kommer så j---a fort jag somnade på en gång.Glömde bort mat och allt,Tonio ropade på mig fler gånger så jag hörde och vaknade.Vi har ätit,,men det blev inte som vi tänkt oss,men det fick duga.
,
Har talat med Zara allt okej, då är jag nöjd.Är fortfarande trött men måste ut så jag inte lägger mig,är så spänd i mina axlar så dom värker.Satt ute med Tonio det är faktiskt varmt att sitta ute vid stallet.Milka kom,vi ska dit om en stund,gubbarna ska spela Brickolli.Jag vill gärna lära mig det spelet det verkar så roligt,. men det är inte likt en vanlig kortlek.Tänk att kunna alla dessa nya gubbar.Ringde till IK,våran TR var sjuk och lilla FR hade badat,.pratades vid en stund men samtalet bröts.Gubbarna kom hit de sitter ute på terassen.

Nina kom in till mig vi satt och pratade,gubbarna har bestämt att vi ska grilla hemmakorvar som de kallar det i morgon,efter vi varit på kastanjefesten.Tonio ska åka tidigt imorgon och köpa korvar och färdiggrillade grisfötter.Nu har alla gått hem till sig och vi säger God Natt alla vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar