söndag 10 oktober 2010

Villa Maria 153

Åter en solig frisk dag.

Vi gick upp i vanlig ordning kl8.Har ätit frukost ute,hur länge det går vet jag inte,idag var det rätt kyligt.
Har tvättat håret och Tonio har åkt till Pula.Han ska köpa hemmakorvar och lite annat gott.
Först ska vi ,vid 12 tiden ska vi till kastanjefesten, sedan f ör sista gången i å r ska vi hem hit och grilla.
Hämtade Mario och Ive kom,åkte till Hrelici ,det var jättemycket folk där.Träffade Blace igen,han var med sin syster och sjöng Istrianska sånger.Vi åt lite och tog en öl.

Vi är nu hemma,Mario,Ive Tonio och jag tog en kopp kaffe,innan grillen,de andra kommer senare.Tonio grejar med maten,min gud vad mycket mat.Nu börjar gubbarna komma..De spelar nu Briscolli och Tonio springer mellan grillen och korten.
Nu är alla samlade,de spelade först ett parti Bocca,sedan åt alla och det var jättegott.Har plockat undan disken och nu spelar de Brickolli,Milka och Nina var även här.Nu börjar det bli kyligt så de lägger snart av.Jag har gott in för kvällen,och säger god natt mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar