måndag 4 oktober 2010

Villa Maria 148

Först var det mulet,sedan kom sol och värme 23 grader.

Vi gick upp vid 8 som vanligt och åt frukost ute på terassen.Sedan åkte vi till Pula och handlade,vi köpte goda pålägg och gott bröd för i kväll,oliver inte glömma.Sedan till Mercator,där jag gömde mig för Tonio.Jag gick iväg och köpte blommor för min älskade man som fyller 70 ÅR,vad mer, man har allt.

Vi åkte hem,jag började med maten.Har duschat ,det är skönt att ha det gjort,sedan blir det lite stressigt.
Ska äta nu,maten är klar.Vi har ätit och är mätta och belåtna,satte på diskmaskinen.

Har nu gjort ordning brickan med ost och annat pålägg på,nu är det klart.Ska bara duka,vet inte om vi ska sitta ute eller inne,vi tycker att det är skönt, men vad vännerna tycker vet jag intet.Nu vet jag,jag dukar både inne och ute så blir alla nöjda.Jag vet att Ivan gärna vill ta en cigg efter lite god mat även Ive,jaaa även jag om jag vågade.Har inte rökt på 3 år men min gud vad röksugen jag blir ibland,den som säger att det är lätt att sluta, den ljuger sanna mina ord.Nog om det.

Har försökt att göra mig vacker det är inte lätt,men med lite målarfärg så går det haha.

Väntar på gästerna, är klar med allt, så nu får dom komma om de vill.Tänk jag bjöd upp min man på en dans fick ta en tablett under tungan men vad gör det,när vi är glada.

Gästerna har kommit,Tonio blev mycket uppvaktad, allt var oxå gott, så alla åt med god aptit.
Zara ringde och Mele även Robert.Nu har vi fikat med tårta och andra goda kakor.
Sedan spelade de Briscolli medans jag plockade undan.Ska nu stänga för ikväll,laku noc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar