måndag 13 december 2010

Måndag 8,4- kallt

Har sovit mycket dåligt i natt,somnar på en gång när jag lägger mig,men vaknar senare efter ett par timmar,Man blir så trött under dagen.

Har duschat och tvättat håret,även hunnit med frukost.Tänk jag har gott ner 2 KG utan besvär,hurra tack Nina för det.Kanske vi åker till Göteborg och hälsar på min brorson Stefan,en duktig kille eller rättare sagt en man.Vi åkte till Göteborg och Backaplan,det var länge sedan vi var där,gick runt och tittade,köpte en korv till mig.

Sedan åkte vi till Stefans företag men han var inte där,vi pratades vid per telefon ska åka dit vid ett annat tillfälle.Viåkte hemåt,jag var jättetrött.Var inne på Kvantum och köpte kaffe.Sedan hem i full fart.Jag gick och vilade mig,var trött,Tonio lagade mat för sig slälv.
Började att laga revbenspjäll för julafton,gjorde en god marinad på olja färsk riven ingefära,soja salt,peppar och honung.Har satt in dom i ugnen, de ska stå där i nästan 2 timmar på låg värme.Tonio gick och hämtade hostmedicin på apoteket.

Nu är revbenspjällen klara,de blev jättegoda,var tvungen att smaka en.De ska nu bli kalla sedan fryser jag ner dom.
Ska nu sätta mig till ro och titta på galan,god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar