onsdag 22 december 2010

Onsdag-5,5 dan före dan före dopparedan.

Var uppe tidigt,det var nästan mörkt kunde inte ligga kvar i sängen.Tonio sov längre.

Jag kokade ägg till våran frukost,Tonio kom upp.Vi har ätit.Läste Lerumstidningen.
Vi ska sedan åka ut en vända om det nu blir av.Ska laga klart Zaras skinka för i morgon kommer hon och hämtar den och de andra varorna.
Ska titta på tv en stund.
Har varit ute och handlat och plockat in varorna.Tonio gick och kastade sopor och går sedan till torget.Torkade av lite i badrummet.Ringde till Mele och bjöd familjen på middag, Annandag jul.Nina ringde,hon ska göra inlagd sill olika nya smaker,mina barnbarn är duktiga.

Min älskade man kom hem med 10 röda rosor,han är suverän att överaska må jag säga,blev jätteglad.Ska nu äta lite, Tonio dricker kaffe.Jag gick och vilade mig en stund.Sedan började jag med skinkan,under tiden tittade jag lite i tidningen.
Vi har damsugit lite lätt.Nu är Zaras skinka klar och jag har även smakat en skiva,den var perfekt.Zara ringde hon och barnen kommer i morgon.Fick många julkort från mina vänner.Särskilt ett kort på mina minsta barbarn TRochFR jättefina.
Ska sätta mig till ro, har gjort mycket idag så jag är nöjd med dagen.God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar