fredag 22 april 2011

Lördag ( påskafton) 10,6+

Våran Tristam väckte oss före 7.Vi gick upp och lagade frukost +kokade ägg som barnen ska måla.
Alla har ätit frukost.Sedan kommerZara Robert Mio och Filippa hit och även Julia.De ska leta upp sina påskägg och sedan måla ägg.

Nu är vi samlade allihopa,barnen väntar bara på att få leta påskäggen,det är full rulle även Julia är här.Sedan målade barnen barnen de kokade äggen det blev många vackra ägg.

Tonio gick sedan ut med alla barnen en stund.Jag satte på kaffe till oss med bakelse till,fick en bunt vackra tulpaner av Ika. Barnen fick påskmust och bakelse. Sedan kom Mele och fikade och satt och pratade .Zara med familj åkte hem,Zara är för go.

Nu är det lite lugnt på fronten.Ika och Ian gick ut. Jag förbereder maten,alla kom hem så jag lagade klart maten.
Alla är hungriga så när vi skulle äta fanns alla runt bordet.Barnen åt med god aptit och vi vuxna oxå.
Jag gick och vilade mig,sedan tog vi lite glass till efterrätt.Ika Ian och barnen tog en kvällspromenad.Vi slappar en stund.

Nu kom lilla familjen hem,barnen är jättetrötta och ska lägga sig.Vi fikade och tittar på tv.Jag ska snart lägga mig börjar att bli trött.God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar