söndag 28 november 2010

Söndag,det snöar.

Vi låg och pratade en stund innan vi gick upp.Klockan var 9 när vi knallade upp.Jag duschade av mig lite lätt, jag tycker att det är skönare att duscha, än stå och skvalpa av mig.

Vi har ätit en god frukost.Har skrivit av ett recept från datorn så nu ska det bli baka av.Har satt en deg på jäsning,mycket spännande och se vad som händer.

Tittar på hästtävlingar från Globen oxå väldigt fint.

Har bakat u t degen,herre gud vad vi har skrattat,vilka lussekatter,de är nog de mest fula jag sett,vet inte vilken av oss som var värst, men roligt hade vi.Snart får vi oxå smaka dom,det blir spännande.

Nu är lussekatterna klara,de ser ut som dasslock,jag visste det, men det var inget fel på smaken ,de var goda iallafall.Vi har suttit och läst, sedan gick Tonio och vilade sig.

Har börjat med maten, det blir kassler och potatisgratäng.Vi har ätit det smakade gott,sedan gick jag och vilade mig.Under tiden jag sov ringde Majlis,hon skulle till Magnus och sedan ringde Zara från Danmark de hade jättedåligt väder på hemresan,Tonio sa till dom att ta det vackert när dom kör.

Nu börjar min tv att krångla, blir så irriterad,Tonio försöker att fixa den.Ska nu ta en fika med dasslocken till.TV är fixad,det var jag som kommit åt fel knapp.Vi ser nu på tv en stund.

Vi ska gå och lägga oss,ska upp tidigt i morgon,ska till Borås.God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar