lördag 5 juni 2010

Villa Maria 28

Det är en helt underbar dag.En stor sol och en blå himmel.

Kan ni tänka er,som jag skrev igår, så var Tonio ute och plockade kantareller,han plockade 5 kg.Jag trodde inte mina ögon ,det var härligt.Vi satte igång och rensade,vi åt lite och sedan fryste jag ner resten.Nog sagt om det.

Har duschat och tvättat håret,vi ska på middag till Claudia klockan 3,det blirkul,hon är faktisk rolig.Det är fantastiskt att hon talar så bra svenska fortfarande efter 40 år.Claudia har gått i skolan i Sverige upp till gymnasiet på Munkebäck.Det är hennes mamma som jag umgås med, men Claudia vill träffa oss själva och jag tror att hon vill hålla språket vid liv.

Tonio målar där det är torrt det blir fint,jag gör ingenting,känner mig i vägen,men jag håller kaffepetter igång iallafall.Nu ska han börja med gräsmattan under tiden det torkar här inne.Det finns inget stopp i den karlen, men hela hans familj var lika dana, mycket arbetsamma,har andra berättat för mig.De var kända för att jobba mycket ,hur dåliga de än kunde vara.Har suttit och läst en stund,fick flytta mig till skuggan det är jättevarmt men skönt.Sitter nu vid datorn,oj,vad jag älskar den,sitter ibland och letar efter kartor över Istrien eller ringer till mina barn och barnbarn.Helt fantastiskt eller hur?

Ska gå ut med lite kall saft till Tonio,oj vad törstig han var.Våran gräsmatta ser ut som en golfbana när den är nyklippt,. det skulle passa Sussi "Inger och Rojs tös".Fick telefon frå nInger,de hade haft vännerna som var med dom i Spanien,på middag.Imorgon åker de till Småland och kommer hem den 16 igen.Vi ska byta om och åka till Pula på middag,Claudia sa att vi inte fick äta något före middagen,så nu är jag jättehungrig, är van att äta något omkr 12,Tonio duschar sig och byter om.Vi ska nu åka och antagligen blir det sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar